frisdrank

Ruim 200 jaar geleden werd frisdrank aangeprezen als gezond, smaakvol en verfrissend.  Hoewel het imago van frisdrank  onder druk staat door de associatie met obesitas en tandbederf, is de populariteit nog steeds groot.  De variatie aan smaken is enorm en de associatie met vrije tijd, plezier en een zomers gevoel bestaat nog steeds. Naast water is frisdrank een prima alternatief voor degene die geen alcohol mag of wil drinken.

Twee eeuwen frisdrank geschiedenis laten een spoor van industriële ontwikkeling achter en een rijkdom aan reclame die bijna nergens zo sterk is geweest. Van exclusief genotsmiddel voor de elite tot massaproduct van de 20e eeuw met Coca Cola, Pepsi en Schweppes als grote wereldveroveraars.  Kroonkurken te over dus, tot in elke uithoek van de wereld. Nog wel, want de klassieke frisdrank flesjes worden steeds verder verdrongen door blik en plastic.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


4 + = twaalf

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>